Jednak co ma niepowodzenie seata do teorii degradacji odnoszącej sukces skody?
chyba zupełnie nic, za to odnosząca sukcesy Skoda, ma sporo a raczej MOŻE mieć sporo do powodzenia VW
[ Dodano: Sro 08 Wrz, 10 09:37 ]
Zamieszczone przez Jac_ek
Szczerze mówiąc to ja wybierałem samochód pomiędzy VW a Skodą i właśnie ze względu na znikome różnice w wykonaniu i znaczące w cenie wybrałem Skodę. Gdyby Skoda była znacznie gorzej wykonana to kupił bym VW ale "jak nie widać różnicy to po co przepłacać?"
dokładnie, chociaz z tym przepłacaniem, to jak mówiłem (i wiem, że tak jest) to nie jest wcale takie oczywiste.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Skoda ma niby iść w stronę aut tańszych, a zrobili superba, gdzie jestem pewien, że był chociaż taki zamysł, żeby wersje platinium urwały choć paru klientów najtańszym wersjom audi a6 czy bmw 5.
no wiesz ja byłem tylko w dwóch salonach VW więc może znalazł bym gdzieś w PL ofertę lepszą od tej z krakowa?, ale i tak wydawało mi się (biorąc pod uwagę cenę cennikową) że i tak sporo zeszli z ceny żeby jednak sprzedać mi ten samochód a wciąż byli znacząco drożsi
AdamB,
każde porównanie samochodów powinno się odbywać w/g kryteriów kupującego a nie na podstawie klasyfikacji grup samochodów producentów czy po wymiarach płyty podwoziowej , bo może ktoś szuka właśnie dużego bagażnika i miejsca na tylnych siedzeniach. Rodzaj użytych podzespołów (płyta podwoziowa) nie ma znaczenia dla użytkownika tylko jak na tym podwoziu została wykonana zabudowa i jakie oferuje parametry. Dlatego marketnigowo można powiedzieć że Octavia to Golf - ale pod względem indywidualnych preferencji to mogą być dwie różne klasy samochodów ;-)
znikome różnice w wykonaniu i znaczące w cenie wybrałem Skodę.
Ale na załączonym przykładzie widać, że Golf VI jest tańszy od OIIFL i trochę lepiej wyposażony. Nawet dokupienie xenonów do OII jest droższe niż Bi-xenonów do Golfa,pomijając lakier metaliczny czy perłowy (w skodzie niedostępny). :roll:
[ Dodano: Sro 08 Wrz, 10 09:52 ]
Zamieszczone przez Jac_ek
Dlatego marketnigowo można powiedzieć że Octavia to Golf - ale pod względem indywidualnych preferencji to mogą być dwie różne klasy samochodów ;-)
Ilość miejsca w Golfie V czy VI jest taka sama jak w OII. Ja nie bronię Golfa , czy jestem przeciw OII, ale pokazuję konkretne dane wyjściowe do zakupów.
Ilość miejsca w Golfie V czy VI jest taka sama jak w OII.
siedziałem w golfie i oglądałem bagażnik (parkuję też prawie codziennie obok golfa) i powiem Ci że octavia jest większa i ma więcej miejsca w środku
Zamieszczone przez AdamB
pomijając lakier metaliczny czy perłowy (w skodzie niedostępny).
no to już są indwyidulane preferencje kupującego - ja chciałem biały i dla mnie akurat ten argument jest zupełnie nie istotny natomiast jak bym chciał kupić coś czego nie ma Skoda a ma VW to nie kupiłbym przecież skody - tak jak mówię, indywidulane preferencje decydują o wyborze samochodu, a VW posiadając dwie zbliżone do siebie grupy produktów powoduje że ludzie mają bardzo ciężki wybór przez niektórych sprowadzany JEDYNIE do równicy w znaczku na masce
Jac_ek, Jak pisałem, przedstawiłem tylko suche dane dotyczące cen aut z takim samym wyposażeniem lub bardzo zbliżonym, aby pokazać że Skoda nie jest tanią marką.
Oczywistą rzeczą jest że o wyborze auta decydują osobiste upodobania i potrzeby. Sam wybrałem OII nie Golfa V , który w środku nie podobał mi się za cholerę. Teraz miałbym dylemat pomiędzy OIIFL a Golfem VI, ponieważ przestał być mi potrzebny wielki bagażnik, a VI fajnie w środku jest zrobiona.
Tak porównujecie O2FL Elegance i Golfa Highline ale nikt nie zauważył, że w Golfie masz KORBOTRONIC z tyłu :shock: czyt. korby w drzwiach i to w najwyższej wersji wyposażenia? Może właśnie dlatego Bi-xenony są tańsze w VW niż zwykłe xenony w Skodzie i ten pakiet 990, który ma parę fajnych bajerów, żeby zachęcić jednak ludzi do Golfów? Może dlatego Skoda się jakoś lepiej sprzedaję, bo VW szybko zmieniają właścicieli? Może poprostu ludzie w końcu zrozumieli, że to nie jest przypał jeździć Skodą, itp. Jak ja kupował swoją O2FL to sporo osób jak usłyszało o moim wyborze to było "co ty kupujesz?!", "Skoda do qpa, bierz Golfa" i bla bla bla, a wsiedli do niej po odebraniu i szybko zmienili zdanie. Kolega też szukał teraz samochodu i o Skodzie w ogóle nie myślał, a teraz będzie zamawiał O2FL.
AdamB, aha no ale to nie zmienia faktu, że to jednak trochę lipa, bo cena wyjściowa to prawie 80k, a za elektrykę musisz dopłacać. To tak jakby kupić garnitur Armaniego i dopłacać za rozporek w spodniach :nono
bo cena wyjściowa to prawie 80k, a za elektrykę musisz dopłacać.
Co nie zmienia faktu że jak podliczysz pod kreskę to co chcesz i jak chcesz to i tak OII wychodzi droższa od Golfa VI.
I tak jak GVI Higline wyszedł 74600zł to OII Elegance 77500zł z tym że GVI ma siedzenia takie jak pakiet dynamic z OII z tym że ma alcantarę na środku siedzeń. Więc jeżeli do OII doliczy się podgrzewane siedzenia+pakiet dynamic+podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby,alarm-3650zł to za OII wyjdzie 80900zł.
Cena 80900zł za OII FL obejmuje standard Elegance +metalik+dodatki za 3650zł i rabat 5000zł.
GVI w tej samej konfiguracji z metalikiem,pakietem 990, dopłatą za elektrykę z tyłu wychodzi 74600zł.
Więc różnica 6300zł jest jakby nie liczył.
Po raz kolejny przypominam, chcę pokazać iż OII FL nie jest tanim autem. To czy komuś się podoba takie czy inne auto jest jego własnym wyborem.
Możliwe, nawet mnie namawiali na Golf mk6 ale jak sobie przypomniałem, że mój mk4 po 6 dniach od zakupu zmienił właściciela bez mojej wiedzy to odechciało mi się już Golfów
A ja sie z wami wszystkimi ( tak dla uproszczenia ) nie zgadzam
Nie ma sensu dyskutowanie o cenach aut i ich porownywanie z cennika. Liczy sie cena koncowa a ta moze byc bardzo rozna w zaleznosci od tego jak sie negocjuje.
Pozatym jak juz mowicie o markach to dlaczego skupiac sie tylko na rynku polskim ?
Prawie w kazym kraju na ktorym Skoda czy inny producent sprzedaje ceny sa ustalane indywidualnie i jest inna polityka sprzedazy, upustow itp. Generalnie peroducenci stosuja jedna zasade. Auto trzeba sprzedac najdrozej jak sie da. Cena wiec zalezy od sily nabywczej rynku.
Jak sila jest duza to oferuje sie auta lepiej wyposazone, lepszej jakosci o lepszych warunkach gwarancji i oczywiscie DROZSZE.
Jak sila nabywcza jest mniejsza to przeciwnie ,oferuje sie slabsze wersje i ewentualnie rezygnuje z czesci marzy , ale zysk musi byc.
Tak wiec nie sadze by Skoda stala sie tania marka generalnie. Rozwinie swoja oferte w dol by przejac nieco rynku ale mysle ze bez przesady. Taty nie przebije ale do cen Dacii prawdopodobnie sie zblizy tym bardziej ze Dacia raczej drozeje.
VW dzis ma duzo wiekszy rozstrzal cenowy ( Lupo-Phaeton) niz Skoda a nie mowi sie o nim jako o taniej marce. Skoda ma mniejszy rozstrzal cenowy i jest droga a mowi sie o niej jako o taniej marce - paradoks ? Skoda wiec rozwinie oferte ponizej Fabii i tyle. Roznicowanie marek nadal zostanie aby ktos kupil Skode, ktos inny VW a jeszcze ktos inny Seata czy Audi.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Wychodzi na to ze ten stereotyp i zaszlosci to idealny produkt VW ... ludzie ciagle mysla ze tani i tym bardziej kupuja a VW zarabia ... wiec w tym sensie pewnie artykul mowi prawde. bedzie sie jeszcze bardziej naglasniac ze Skoda to tania marka i jednoczesnie podniesie sie ceny
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Jak zrobią taki manewr to będzie moja ostatnia skoda w życiu.
Jak kupowałem to auto to miało ono wyrobioną markę, jakość i pozycję na rynku.
Jak za 5 lat będę je sprzedawał i w wyniku polityki wieśwagena sprzedam ją taniej niż sprzedałbym gdyby wieśwagen nie kombinował to zaczne kupować tylko Toytoty, Hondy, Mazdy.
Taaa moznaby to porównac do sprzedazy Lanosa po upadku Daewoo.
Sprzedaz auta wyprodukowanego w okresie swietnosci firmy, programu bezplatnego serwisu 3x3 itp Tak wiec takie dzialania to moim zdaniem upadek Skody ...
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Komentarz